mielenkiintoisen ja ajankohtaisen sisällön lisääminen
verkkokaupan toiminnallisuuden varmistaminen
tuote- ja metakuvausten räätälöiminen
sosiaalinen vuorovaikutus asiakkaiden kanssa
1. Mobiililaitteille optimointi
Mobiilaitteille optimointi on välttämätöntä, koska puolet kävijäliikenteestä tulee mobiililaitteista.
Nykyään Google, Yahoo ja Bing priorisoivat mobiiliystävällisiä sivustoja.
Mobiililaitteiden käyttäjillä pitää antaa sama käyttäjäkokemus ja sisältö kuin työpöytäversiossa.
2. Mielenkiintoisen ja ajankohtaisen sisällön lisääminen
Verkkokaupalla pitää olla vahva sisältöstrategia, koska hakukoneet palkitsevat uuden sisällön lisäämisen.
Omiin tuotteisiin liittyvien blogikirjoitusten ja artikkeleiden lisääminen on hyödyllistä.
Esimerkiksi viiniä myyvän verkkokaupan kannattaa kertoa mitkä viinit ja ruuat sopivat yhteen.
3. Verkkokaupan toiminnallisuuden varmistaminen
Verkkokauppaan kertyy helposti paljon sisältösivuja ja virheet voivat jäädä helposti piiloon.
Systemaattinen testaaminen on äärimmäisen tärkeätä, jotka virheet löytyvät: rikkinäiset linkit, väärin tehdyt uudelleenohjaukset, puuttuvat metatiedot jne.
4. Tuote- ja metakuvausten räätälöiminen
Parhaan tuloksen hakukoneoptimoinnin kannalta saa, kun ei käytä tuotteen valmistajan oletuskuvauksia. Hakukoneet rankaisevat tuplasisällöstä.
Kannattaa itse kirjoittaa yksilölliset tuotekuvaukset ja ottaa tuotekuvat.
5. Sosiaalinen vuorovaikutus asiakkaiden kanssa
Sosiaalinen vuorovaikutus asiakkaiden kanssa parantaa hakukoneoptimoinnissa sijoitusta, sillä hakukoneet saavat tuoretta sisältöä.
Asiakkaita kannattaa kannustaa antamaan palautetta ostamisen jälkeen
Aktiivinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa kertoo hakukoneille, että käyttäjät arvostavat kaupan brändiä.