Menu
Palvelut
Web-sivustot
Hakukoneoptimointi
Verkkokaupat
Blogi
hakukoneoptimointi
cms
web-suunnittelu
WordPress
Joomla
Grav
Hugo
Esittely
Ota yhteyttä
Palvelut
Web-sivustot
Verkkokaupat
Hakukoneoptimointi
Blogi
Esittely
Ota yhteyttä
10 hakukoneoptimointiin liittyvää myyttiä
Julkaistu 13.5.2017
Etusivu
Blogi
10 hakukoneoptimointiin liittyvää myyttiä
Taattu tyytyväisyys
Korkea Google Page Rank = korkea arvostus
Googlen ”hyväksyntä”
Meta-keywords-tagi
Huijaamalla huipulle
Avainsanat
Rahan käyttäminen Google Adwordsiin parantaa arvostusta
Laskeudu tänne
Rakenna ja unohda
Arvostus on päämäärä
1. Taattu tyytyväisyys
Hakukoneoptimoinnissa todellisuudessa ei ikinä voida luvata, että pääse hakutuloksissa tietylle sijalle.
Google Page Rank:ssa on satoja faktoreita, ei kukaan yritys tai yksilö ei voi kontrolloida kaikkia niitä.
Toisaalta jättämällä hakukoneoptimoinnin tekemättä ei voita mitään.
On tärkeää olla kärsivällinen, tulokset voivat viedä aikaa.
2. Korkea Google Page Rank = korkea arvostus
Vastoin yleistä uskomusta Google Page Rank ei ole yhtä kuin korkea arvostus.
Tietyillä hakusanoilla matalamman Page Rank arvon omaava sivusto voi olla arvostettu korkeammalle kuin suuremmalla Page Rank arvolla varustettu.
3. Googlen ”hyväksyntä”
Google ei tarjoa hyväksyntää yhdellekään hakukoneoptimointia tekevällä yritykselle tai yksilölle.
Googlella on toki Analytics ja AdWords sertifikointiohjelmat.
4. Meta-keywords-tagi
Vaikka Google ei kommentoi julkisesti Page Rank – algoritmiaan, se on virallisesti kertonut jättävän meta-keywords-tagin huomioimatta.
5. Huijaamalla huipulle
Googlen tai Bingin hakutulosten manipuloinnin yrittäminen on huono idea.
Ei ole takeita onnistumisesta.
Vaikka onnistuisi, hakukoneet voivat poistaa sivuston indekseistä, joka liiketoiminnalta äärimmäisen huono asia.
Ns. black-hat seo -menetelmiä
pitkät avainsanaluettelot
piilotekstit
piilo- eli valesivut pelkästään hakukoneille, ei käyttäjille
6. Avainsanat
Mielikuva, että joka sivulla pitää olla avainsanoja tietty prosenttimäärä on harhaa.
Esimerkiksi tietyn sanan mainitseminen tekstissä vaikka 10 kertaa ei tarkoita sivu rankataan automaattisesti niin hyvin.
Tekstin pitää olla vakuuttavaa, informatiivista ja iskevää.
7. Rahan käyttäminen Google Adwordsiin parantaa arvostusta
Rahan käyttäminen Google Adwords -mainostamiseen ei paranna yhtään orgaanisissa eli luonnollisisa hakutuloksissa.
Kuitenkaan ei ole mitään väärää käyttää rahaa Google Adwordsiin
8. Laskeudu tänne
Jokainen sisältösivu pitää olla suunniteltu niin, että se voi toimia laskeutumissivuna.
Ei voida olettaa, että jokin tietty sivu kuten etusivu on laskeutumissivu.
9. Rakenna ja unohda
Ei riitä web-sivusto on rakennettu, sitä kehittää julkaisun jälkeen.
Ei pidä ajatella, että sivuston hakukoneoptimointi olisi ikinä paras mahdollinen.
10. Sijoitus on päämäärä
Monet ihmiset ajattelevat, että hakukoneoptimoinnin päämäärä on korkea sijoitus.
Todellisuudessa hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on tehdä rahaa.
Aiheeseen liittyviä artikkeleita
Googlen algoritmin päivitykset vuonna 2022
Googlen hakukoneoptimointi
Googlen Helpful Content -algoritmin päivitys
Hakukoneoptimointiin liittyviä kysymyksiä
Ahrefs Yep